15 februari 2021

Website WENB wordt praktische tool voor verbinding en kennisdeling

Werkgeversvereniging WENB

Rond de zomer van 2020 vernieuwde de WENB haar profileringsstrategie. We keken met een andere bril naar de communicatie binnen de vereniging, maar ook daarbuiten.

Zo groeide ook de behoefte aan een grondige herziening van onze website. Niet alleen vanwege de nieuwe huisstijl, maar vooral ook om het contact met onze leden kwalitatief te intensiveren. 'Minder zenden, meer interactie' werd ons interne motto. Dat bleek onlangs al door de WENB Alert, waarmee we de leden wekelijks attenderen op het laatste nieuws. Kort en krachtig. In de afgelopen vijf jaren is er veel veranderd in de manier waarop we communiceren.”

Samen
Events organiseren doen we al jaren, maar we kijken steeds verder vooruit en proberen de fysieke bijeenkomsten, online sessies en vergaderingen meer in lijn te brengen. En ze te laten aansluiten op de vragen en behoeften van onze leden. Sinds 2018 werken we met jaarthema’s, zoals 'Arbeidsverhoudingen 2025 - Welke koers vaar jij?' (2018) en 'Werkgeven in een disruptieve omgeving' (2019).

Vorig jaar ontwikkelde het jaarthema van onze vereniging zich rond adviezen van de commissie Borstlap tot 'Naar een nieuw ontwerp van werk', dat in het aankomende halfjaar doorloopt. We merken dat veel leden zo’n rode draad wel prettig vinden. Dat maakt het gemakkelijker om samen een visie te ontwikkelen. En in dat samen zit 'm wat mij betreft nou precies de kneep. Want sámen vormen we onze vereniging: de leden in het land, maar ook ons team in Arnhem.

Als webmaster plaats ik met plezier de content voor uiteenlopende werkvelden en projecten, maar door bijdragen vanuit de bedrijven wordt de materie voor jullie steeds relevanter en toegankelijker. Daarom startten we vorig jaar met het afnemen van interviews voor onze rubriek 'Leden aan het woord'. En dat werkte: we ontvingen er veel positieve reacties op. Dat zetten we dus voort.

Klankborden?
We onderzoeken ook andere manieren om de interactie te intensiveren. Sinds begin dit jaar zoeken we leden die  vanuit een klankbordgroep meedenkt om onze dienstverlening en communicatie te laten aansluiten op hun behoeften. Lijkt het je interessant om ons daarbij te helpen? Laat het mij dan weten. Want: goede communicatie maken we samen!

Sneak preview?
Ik houd jullie nog even in spanning hoe de nieuwe website van de WENB eruit gaat zien. Wat ik al kan beloven: in het besloten ledennet wordt de content straks overzichtelijker en zoveel mogelijk 'op maat' gepresenteerd. Daarvoor vragen we jullie om in te inloggen en je voorkeuren aan te geven. Daar krijg je veel gebruiksgemak -zoals eenvoudiger aanmelden voor events- en informatie voor terug.

Het wordt een dynamisch proces, dat we graag samen aanpakken en dat steeds verder verfijnd kan worden. In 2016 heeft de vereniging geïnvesteerd in een prachtig online platform voor onze websites (ook die van de WWb en de O&O fondsen voor onze sectoren), een CRM-systeem en een database voor documentenbeheer (DMS). Samen met de uitrol van onze nieuwe huisstijl vind ik het een mooie uitdaging om daaraan een professionele bijdrage te leveren. Mocht je daarover willen meedenken, schroom dan niet en laat het mij weten!

Michel Versteeg