Wij delen kennis en ervaringen

WAT VERSTAAN WIJ ONDER LEDENSERVICE?

De werkgeversvereniging WENB zorgt dat haar leden zich kunnen ontwikkelen tot topwerkgevers. Dat doen we door samen te werken aan constructieve arbeidsverhoudingen, moderne arbeidsvoorwaarden, effectieve belangenbehartiging en door kennis te delen, te verrijken en toepasbaar te maken.

Wij brengen de leden met elkaar in contact rond actuele thema’s, zodat zij kunnen profiteren van elkaars kennis en ervaring. Het bureau WENB functioneert als een ‘kennisknooppunt’: we verzamelen, bundelen, verrijken en ontsluiten informatie die voor onze leden relevant is.

Als lid van de vereniging ontvangt u uitnodigingen voor bijeenkomsten over actuele thema's, zoals: wijzigingen in de wetgeving, ontwikkelingen rond pensioenen, sociale plannen, strategische personeelsplanning, duurzame inzetbaarheid van werknemers en het benutten van talenten in technische beroepen. Ook presenteren wij op gezette tijden de resultaten van projecten, zoals de cao Doe-TankCrossOver, Fit to Fit, Strategische Personeelsplanning (SPP) en Samenwerken & Verbinden.

10 REDENEN OM LID TE ZIJN
  1. U bent verzekerd van aantrekkelijke en moderne (primaire en secundaire) arbeidsvoorwaarden;
  2. U heeft een marktconforme CAO, afgestemd op de nieuwste wettelijke regels;
  3. U hoeft geen afzonderlijke afspraken te maken met individuele werknemers.
    Wilt u toch bedrijfsgerichte afspraken maken, dan is dat mogelijk binnen de CAO;
  4. U kunt aanhaken bij mantelovereenkomsten, die vaak goedkoper zijn dan individuele regelingen;
  5. U kunt ondersteuning krijgen bij het inrichten van uw beleid rond het thema duurzame inzetbaarheid;
  6. U kunt deskundige hulp inroepen bij het aanvragen van subsidies;
  7. Zaken die u als individueel bedrijf niet of moeilijk kunt realiseren (zoals: opleidingen, actualiteitensessies en sectorale projecten) kunt u gezamenlijk aanpakken;
  8. Uw werkgeversbelangen worden behartigd door een professionele vertegenwoordiger in diverse geledingen.
    Denkt u hierbij aan VNO-NCW, VSO, ABP en UWV;
  9. Met uw vraagstukken rond arbeidsvoorwaarden, arbeidsverhoudingen en arbeidsrecht kunt u terecht bij de adviseurs van de WENB;
  10. U maakt deel uit van een netwerk voor het uitwisselen en delen van informatie en heeft toegang tot het WENB Ledennet.

LID WORDEN?

Als uw organisatie zich bij de WENB wil aansluiten dan kunt u dat per e-mail kenbaar maken aan Micheline Tiemessen. Vanzelfsprekend beantwoorden wij uw eventuele vragen ook per telefoon: (026) 356 95 69.

Download de toelichting op de contributieberekening (PDF)

Voor meer informatie over de contributie die verbonden is aan het lidmaatschap van de WENB kunt u contact opnemen met Reinier Rutjens, directeur van de WENB.

BUREAU WENB

Het servicebureau van de WENB zet zich ervoor in de vereniging zo optimaal mogelijk te laten functioneren.

Hiervoor is een 'Service Level Agreement' (SLA) opgesteld, dat de dienstverlening door het bureau WENB beschrijft. Het SLA is bedoeld om de 'klant-leverancierrelatie' tussen het bureau en de leden te versterken en de service professioneel te organiseren en te borgen.

 

 

Het bureau ondersteunt, faciliteert, adviseert en informeert de leden. De adviseurs en medewerkers van het bureau behartigen de collectieve belangenbehartiging van de vereniging op het gebied van:

  • concurrerende arbeidsvoorwaarden;
  • constructieve arbeidsverhoudingen;
  • en de daarmee samenhangende beleidsterreinen.

Het servicebureau van de WENB voert het secretariaat van de vereniging.