Mijn werkbeleving en passie
Communiceren, iedereen doet het, iedereen heeft er verstand van en het heeft altijd effect. De interessante vraag is: hoe behalen we het effect dat we wenselijk vinden? Dat bijdraagt aan onze doelen? Door de komst van nieuwe media, de enorme hoeveelheden informatie die we met elkaar delen, en publiek dat steeds kritischer wordt, is dat vaak niet eenvoudig.
Dat maakt het voor mij een bijzonder boeiend vakgebied. Een vakgebied dat ik theoretisch leerde kennen aan het eind van de jaren 90, tijdens mijn studie communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. In de ruim twintig jaar daarna heb ik de praktijk meegemaakt bij veel overheid(gerelateerde) organisaties, nuts- en openbaarvervoerbedrijven. Organisaties die zich bevinden in een speelveld met veel belangen en belanghebbenden.
Mijn ambitie
De organisaties die het meest succesvol waren in het behalen van hun doelen waren de organisaties die het lukte om ‘aandacht’ tot de geldende standaard te maken. Aandacht door het herkennen en erkennen van verschillende belangen en behoeften. Aandacht door vooringenomenheid zo veel mogelijk los te laten en dus nieuwsgierig te blijven naar de ander. Dat rendeert, inspireert en het drijft mij!
Het is mijn inzet om met mijn kennis en kunde op het gebied van communicatie bij te dragen aan het werkgeversbelang van onze leden en de sectoren waarin zij actief zijn. Vanuit de terugkerende vraag: wat is er nu en op een later moment nodig om vanuit gezamenlijkheid te werken aan sterke, succesvolle en unieke werkgevers?