Wij delen kennis en ervaringen

'Werkloosheid en Employee experience'

Op 29 mei 2018 organiseren de WENB en de WWb een actualiteitenmiddag over de thema’s 'Bovenwettelijke WW bij reorganisatie en de reparatie-uitkering WW en WGA' en 'Hoe bouw je een optimale employee experience?'. Deze bijeenkomst is vooral interessant voor HR-adviseurs, specialisten arbeidsvoorwaarden en leden van het Netwerk Arbeidsrecht.

combifoto sprekersV.l.n.r.: Hans Bijl (VodafoneZiggo), Jacqueline van der Hulst (WWplus) en Rodney Schwartz (Tasper)


Het programma

12.30 - 13.00 uur: Ontvangst met lunch
13.00 - 14.15 uur: Werkloosheidsregelingen
14.15 - 14.30 uur: Pauze
14.30 - 16 00 uur: Employee experience
16.00 - 16.30 uur: Netwerkborrel

Hieronder volgt een beschrijving van de sessies die op deze middag zullen plaatsvinden.

1) Bovenwettelijke WW bij reorganisatie en de reparatie-uitkering WW en WGA door: Jacqueline van der Hulst (WWplus)

WWplus voert de boven- en nawettelijke werkloosheidsregelingen uit voor de leden van WENB en WWb. De volgende onderwerpen komen aan bod:
• Hoe werken de bovenwettelijke regeling en de reparatie-WW en WGA?
• Welke informatie kan ik als werkgever hierover meegeven aan werknemers die met ontslag gaan?
• Wat is de werkwijze van WWplus en welke informatie krijg ik als werkgever?

2) Rechten en plichten van de Eigenrisicodrager WW en wat als je geen eigenrisicodrager bent?
Jacqueline van der Hulst (WWplus) legt in deze presentatie uit wat het betekent om eigenrisicodrager WW te zijn. Wat doet UWV en wat moet ik als werkgever zelf regelen?
Voor niet eigenrisicodragers wordt uitgelegd hoe zij hun ex-werknemers met een WW-uitkering kunnen volgen zodat zicht krijgen op de medewerkers die potentieel gebruik kunnen maken van de reparatie-uitkering WW.

Download de presentatie (pdf, inloggen verplicht)

3) Hoe bouw je een optimale 'employee experience'?
door: Rodney Schwartz (Tasper) en Hans Bijl (VodafoneZiggo)

Werkgevers worstelen meer en meer met de vraag hoe ze (potentiële) medewerkers kunnen binden en boeien. Dit ook door de krapte op de arbeidsmarkt die weer aan het ontstaan is.

Rodney Schwartz (Tasper) verzorgt een sessie met praktijkvoorbeelden over de wijze waarop werkgevers - binnen en buiten de WENB - hieraan invulling geven. Hoe zetten zij het arbeidsvoorwaardenbeleid, de arbeidsvoorwaardencommunicatie en digitale tools in met als doel de employee experience te optimaliseren? Dit alles met de bedoeling om:

a) Blijere en tevreden medewerkers met meer waardering voor de arbeidsvoorwaarden en hun werkgever;
b) Minder (ongeplande) werkzaamheden voor HR, payroll en support door minder gebruikersvragen.

Hans Bijl (HR Manager Reward & Labour Relations) vertelt welke keuzes VodafoneZiggo op dit gebied heeft gemaakt. Hierbij haalt hij ook praktijkcases van Philips, Riff Online en Nuon aan; sterk variërende organisaties, maar allen koplopers op het gebied van 'employee experience'. Nuon kreeg in 2017 een eervolle vermelding in de 'Intermediair Top-50 van Favoriete Werkgevers' en Philips behaalde daarin zelfs de eerste plaats! Wat doen deze bedrijven om hun arbeidsvoorwaardencommunicatie en employee experience te optimaliseren?

Download de presentatie (pdf, inloggen verplicht)

Datum en tijdstip:
2018-05-29T12:30:00 2018-05-29T16:30:00
Locatie:
Bureau WENB en WWb
Adres:
Utrechtseweg 310, gebouw B-42 6812 AR Arnhem
Aanmeldperiode:
2018-04-10T19:30:00 2018-05-28T12:00:00

Let op!
Nadat u op de knop 'aanmelden' heeft gedrukt kan het even duren voordat de bevestiging hiervan bovenin uw scherm verschijnt.